Pojem mass lock odkazuje na dve veci. Prvou z nich je efekt, ktorý majú hmotné objekty na funkciu Frame Shift Drive-u (FSD) a druhou je Mass lock faktor lodí.
Pojem mass lock odkazuje na dve veci. Prvou z nich je efekt, ktorý majú hmotné objekty na funkciu Frame Shift Drive-u (FSD) a druhou je Mass lock faktor lodí.
Ak sa v hre nachádzame v blízkosti veľkých hmotných objektov, napr. staníc, planét, hviezd…, naša loď sa stáva "Mass locked", čo má za následok, že FSD nie je možné nabiť a skočiť tak preč.
Tento stav má svoju vlastnú kontrolku, ktorá sa nachádza v pravej dolnej časti kokpitu, viď obr. č.1.
Pre "zrušenie" mass locku sa musíme dostať od daných objektov ďalej.
Mass lock factor (MLF) je atribút každej lode, ktorý vystupuje ako násobič a zvyšuje čas pre nabitie FSD ostatních lodí v blízkosti pri skoku do supercruisu. K aplikovaniu tohto stavu dochádza ak sa v našej blízkosti nachádza loď s rovnakým alebo vyšším MLF. Dĺžka nabíjania FSD sa odvíja od rozdielu MLF medzi dvoma loďami. MLF sa nestackuje a nemá vzťah s váhou lode. TU je zoznam lodí s ich MLF.