Obsah
Úvod
Pilotování vesmírné lodi je poměrně složitá záležitost. Z toho důvodu má každá loď k dispozici veeeeelmi obsáhlý Interface, s hromadou panelů a informací. Pokud hledáš konkrétní panel, koukni se prosím do obsahu. Ten tě zavede rovnou k popisu panelu, na který se chceš podívat.
Panely můžeme otevřít jednoduchým podíváním se kamerou na ně, nebo pomocí keybindů, které jim můžeme přiřadit v nastaveních.
Cockpit UI se také dělí na 2 módy:
Analysis (modré UI): Určeno pro exploration a skenování. Abychom mohli použít některé skenery, musíme přepnout Cockpit mode do analysis módu. (viz. nastavení - controls - mode switches)
Combat (oranžové UI): Určeno převážně pro boj, ale používá se po většinu času. Abychom mohli použít zbraně a některé utility, musíme přepnout Cockpit mode do combat módu. (viz. nastavení - keybinds - mode switches)
obr. 1 Cockpit mode - Combat
Radar
Radar se nachází přímo uprostřed kokpitu. Jedná se o jeden z nejdůležitějších panelů, protože nám umožňuje si i ve vesmíru ponechat dobrou představu o tom, kde se který signál okolo nás nachází. Vpravo od radaru máme ukazatel rychlosti a vlevo od radaru se nachází ukazatel tepla lodi.
Signály mají různé tvary a barvy:
Bílý čtvereček - nákladní kontejnery, vyhozené heatsinky, materiály, fragmenty, FSD wakes
Bílý trojúhelník - limpety, rakety a torpéda
Oranžový čtvereček/trojúhelník - neutrální loď nebo stanice
Zelený čtvereček/trojúhelník - spřátelená loď nebo stanice
Červený čtvereček/trojúhelník - nepřátelská loď nebo stanice (Pokud signál bliká červeno-bíle, znamená to, že střílí po nás nebo po členovi wingu)
Modrý čtvereček/trojúhelník - loď nebo FSD wake lodi která je součástí stejného wingu jako jsme my (pokud signál bliká modro-žlutě, znamená to, že je pod palbou)
Čtvereček = loď má zatažené zbraně
Trojúhelník = loď má vysunuté zbraně
Hráče poznáme tak, že jeho signál (čtvereček nebo trojúhelník) je prázdný
obr. 2 Ukazatel teploty + radar + ukazatel rychlosti
Systems panel
Nachází se vpravo hned vedle radaru a dává nám informace o funkčním stavu lodi jako jsou např. štíty, poškození trupu, palivo, energie v systémech, mass lock, apod.
obr. 3 Systems panel
Target panel
Nachází se hned vlevo od radaru. Zobrazuje se na něm buď námi zvolený cíl (loď, stanice, planeta, sluneční soustava,...) nebo destinace, kde se právě nacházíme. U zvoleného cíle pak také uvidíme užitečné obecné informace o něm. U lodí tak např. hned zjistíme, zda je loď wanted a o jaký typ lodi se jedná, a u planet zase typ dané planety.
Pokud si zvolíme nějaký cíl, bude nás k němu navádět i tzv. Kompas. ten nám pomáhá sledovat a nasměrovat se na jeden určitý cíl, který máme zvolený. Kompas funguje tak, že máme 2D kruh a na něm tečku. Pokud je tečka plná a uprostřed kruhu, je cíl přímo před námi. Pokud je tečka prázdná, a je uprostřed kruhu, je cíl přesně za námi.
obr. 4 Target panel
Info panel
Nachází se vpravo nahoře (nad systems panelem) a dozvíme se z něj informace a novinky ohledně naší lodě. Chodí nám tam varovná hlášení jako např. že jsme dostali pokutu, že jsme mass locked, že nemáme dost energie pro boost, a nebo, že jsme získali odměnu (bounty).
obr. 5 Info panel
Comms panel
Najdeme jej vlevo nahoře (nad target panelem) a slouží ke komunikaci. Když si jej otevřeme, zobrazí se nám chat a jiné záložky:
Chat- Můžeme zde pomocí textu komunikovat... TAB - měníme textové kanály (Local/Wing/Direct/…)
Inbox - Zde nám chodí různá oznámení ohledně misí a podobné
Social - Seznam komandérů v okolí, aktivních přátel a nastavení wingu
History - Historie sociálních interakcí apod.
Squadron Feed - Pokud jsme členem squadronu, chodí nám sem důležitá oznámení
Nastavení - Nastavení textové a hlasové komunikace
obr. 6 Comms panel
Navigation panel
Nachází se úplně vlevo a slouží primárně k přehledné navigaci uvnitř slunečního systému. Najdeme zde však i jiné záložky:
Navigation - počet zbývajících skoků při naplánované trase, hierarchicky seřazený seznam objevených stelárních a jiných objektů v systému.
Transactions - Aktivní transakce jako např. přijaté mise, nezaplacené pokuty, nevyzvednuté odměny
Contacts - Seznam signálů v dosahu senzorů seřazené sestupně od nejhmotnějšího (např. lodě, stanice, nákladní kontejnery, FSD wake signály)
Subtargets - Interní moduly targetnutého objektu
obr. 7 Navigation panel
Home panel
Nachází se úplně vpravo a je to hlavní panel, který slouží primárně jako menu pro Pilota a jako panel ke spravování lodi. Obsahuje následující záložky:
Home - Informace o pilotovi (o nás), takže ranky, kredity, rebuy lodi a dále menu pro přístup k engineerům, squadronám, codex, apod.
Modules - Zde je seznam modulů v lodi, jejich integrita, spotřeba energie a můžeme zde modulům přiřadit priority nebo je manuálně vypnout a opravit
Fire groups - Máme zde seznam všech použitelných zbraní a utility a můžeme si zde nastavit fire groups
Ship - Zde spravujeme funkce lodi, jako např. night vision, flight assist, supercruise assist, turret mode a jiné
Inventory - Zde spravujeme inventář lodi, tudíž nákladní prostor, materiály, rafinerii a syntézu.
Status - Tato záložka nám dává přehled o politické situaci v daném systému. Vidíme tedy seznam všech minor factions, jejich influence, state a naši reputaci s nimi.
obr. 8 Home panel
Crew panel
Otevřeme jej, když se podíváme dolů mezi naše nohy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Hlavním účelem tohoto panelu je kontrola SRV a Fighterů a přiřazování členů posádky. Můžeme zde dávat rozkazy NPC pilotům a také skrze tento panel nasedáme do SRV a fighterů.
obr. 9 Crew panel
AUTOR
CMDR Seybr
30.05.2021
Podpor nás
Bol tento návod užitočný?